Partner portalu
2020-09-16

Będzie łatwiej: nawozy z Grupy Azoty w jednolitych opakowaniach

Grupa Azoty S.A. zdecydowała się na ujednolicenie opakowań swoich produktów skierowanych do rolnictwa. Wszystkie nawozy będą pakowane w identyczne opakowania, a dobrana kolorystyka podpowie z daleka z jakim produktem mamy do czynienia. Zarząd Grupy Azoty poinformował o tym podczas dzisiejszej konferencji prasowej

- Jak pokazują doświadczenia z ostatnich kilku lat, decyzja o połączeniu potencjałów i konsolidacji to najlepsza z dróg jaką mogliśmy obrać. Współpraca w ramach Grupy daje wielowymiarowe efekty nie tylko całej Grupie, poszczególnym spółkom, ale również krajowej gospodarce. Zgodnie z pierwotnymi założeniami z 2018 roku, w ramach segmentu Agro realizujemy jednolitą strategię i politykę handlową, której towarzyszą działania pod wspólną marką. Chcemy dalej kontynuować ten kierunek, stąd też wchodzimy w kolejny, tym razem stricte sprzedażowo-marketingowy etap tej integracji. Nie mam wątpliwości, że podobnie jak było dotychczas, pozwoli nam to zwiększyć efektywność zarówno na krajowym, jak i europejskim rynku nawozowym – mówi dr Wojciech Wardacki, Prezes Zarządu Grupy Azoty S.A.

Nowy system komunikacji i kolorystyka insporowane są Europejskim Zielonym Ładem i oparte na czterech najważniejszych elementach gwarantujących zrównoważony rozwój w rolnictwie. Są nimi: gleba, woda, plonowanie, a także właściwa uprawa pól, w oparciu o nowoczesne produkty Grupy Azoty, które mają praktyczne zastosowanie w różnych warunkach i dla różnorodnych upraw.

- Grupa Azoty jako odpowiedzialny podmiot w branży chemicznej dostrzega obecne zagrożenia związane z degradacją środowiska naturalnego. Mam na myśli chociażby ciągle pogłębiające się zmiany klimatyczne, czy też skutki zdarzeń, którym musi stawiać czoło europejskie rolnictwo, tj. powodzie, susze, czy też burze powodujące okresowy nadmiar lub niedobór wody. Jako lider na rynku nawozowym wychodzimy naprzeciw obecnym zagrożeniom, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty, profesjonalne doradztwo, a także nowoczesne cyfrowe technologie, wpisujące się w założenia Rolnictwa 4.0. Klamrą, która spina i podkreśla wszystkie te działania jest właśnie zmiana naszego systemu komunikacji – mówi Piotr Zarosiński, Dyrektor Departamentu Korporacyjnego Handlu Segmentu Agro, Grupa Azoty S.A.

W najbliższym czasie produkty nawozowe Grupy Azoty będą sprzedawane w ujednoliconych opakowaniach w podziale na cztery grupy produktowe, które symbolizują niezbędne elementy dla zrównoważonego rolnictwa.

- Każdy z tych elementów otrzymał swój unikatowy wygląd, kolorystykę, a także symbolikę. Całość jednocześnie układa się w spójny przekaz, charakteryzując nasze postrzeganie polskiego nowoczesnego rolnictwa pod hasłem „Grunt to Urodzaj” – mówi Sławomir Zając, Dyrektor Biura Marketingu Segmentu Agro.

- nawozy azotowe – kolor niebieski to WODA, która jest jednym z najcenniejszych zasobów naturalnych Ziemi, elementem niezbędnym do produkcji rolnej. W perspektywie nadchodzących 50 lat braki wody stanowić będą najpoważniejszy czynnik ograniczający produkcję żywności.

- nawozy dwuskładnikowe – kolor brunatny to GLEBA, ukazująca zmiany klimatu i działalność człowieka, które obniżają zawartość próchnicy w glebie. Nawozy Grupy Azoty to produkty innowacyjne, przyjazne dla środowiska przywracające glebie równowagę i odpowiednie wartości odżywcze.

- nawozy wieloskładnikowe – kolor zielony to POLA, symbolizujące metody uprawy, które powinno się dostosować do warunków panujących na polu. To jeden ze standardów dobrej praktyki rolniczej wspieranej przez Grupę Azoty. Standardy te dotyczą przede wszystkim racjonalnej gospodarki nawozami, ochrony wód i gleb, ochrony różnorodności krajobrazu.

- nawozy azotowe z siarką – kolor żółty to PLON, jako wynik tworzenia przez Grupę Azoty technologii, które efektywnie wykorzystują synergizm pierwiastków i wzajemne ich oddziaływanie na roślinę, dzięki którym plony mogą być wyższe.

Oficjalnie, celem rebrandingu jest stworzenie spójnej wizerunkowo, nowoczesnej i rozpoznawalnej marki produktów, nawiązującej jednocześnie do wyzwań, jakie stawia przed rolnictwem Europejski Zielony Ład. Prowadzone działania to kolejny etap w procesie integracji biznesowej spółek z Grupy Azoty. Oprócz opakowań nawozów, podobne oznakowania otrzymają także samochody przewożące produkty, punkty handlowe, gdzie możemy kupić nawozy Grupy Azoty, tablice informacyjne i wszystko, co może ułatwić producentom rolnym dotarcie do najlepszego dla nich produktu.


Dodaj komentarz

fad 1 tydzień temu

Zapomniałem dodać ,że za te kolejne fanaberie też zapłaci polski rolnik.

fad 1 tydzień temu

Gra w kolory nie est najważniejsza drodzy marketingowcy. Choćbyście malowali worki na złoty kolor i tak nie będziemy kupować waszych nawozów bo są zbyt drogie. Ich jakość też pozostawia wiele do życzenia , a worki choćby nie wiem jak malowane są w naszych gospodarstwach tylko problemem, gdyż trudno się ich później pozbyć. Jak to się dzieje że Wasza saletra amonowa jest droższa niż Nitram z Anglii . Czyżby z Anglii było bliżej niż z Włocławka czy Puław? Czy to co eksportujecie też jest w takich cenach jak na Polskim rynku , czy to polscy rolnicy dopłacają do waszej działalności eksportowej płacąc w kraju wyższe ceny? Dlaczego DAP z Fosagro jest przeciętnie 300 zł tańszy na tonie chociaż charakteryzuje się najlepszą rozpuszczalności i przyswajalnością? Nie myślcie ,że kolor worków to zmieni.

Rolnik z podlasia 1 tydzień temu

Super. W końcu Polska firma idzie do przodu.